>SÜZME MERCİMEK ÇORBASI

>

Çok çok çok sevdiğim bir çorba tarifi ile karşınızdayım bugün:) Süzme mercimek çorbası. Her zamanki gibi yapımı çok kolay bir çorba. Bol limon ile de içildiğinde fazla söze gerek yok:)

Malzemeler;

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 4 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı;

  • Yıkayıp süzdüğünüz mercimekleri suyunuzu koyduğunuz tencereye koyup pişmeye bırakın.
  • Bu esnada kimyonu ve tuzu ekleyin.
  • Kuru soğanı soyup bütün olarak suya atın. (Ben bütün olarak kullanıyorum ama isterseniz 2 ya da 4 parçaya da ayırabilirsiniz)
  • Mercimekler dağılana kadar orta ateşte pişirin.
  • Salçayı biraz su ile sulandırıp çorbaya katın.
  • El blendırı ile çorbayı ezerek çorba kıvamına getirin. Blendırınız yok ise kevgirden geçirip süzün.
  • Kuru naneyi ve karabiberi ilave edip bir taşım kaynatın.
  • Yanında limon ile servis yapabilirsiniz.


Afiyet olsun…

Bu yazı Çorbalar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

>SÜZME MERCİMEK ÇORBASI için 8 cevap

  1. derya dedi ki:

    >Canım ellerine sağlık bizim evde sevilen tek çorbadır öpüyorum…

  2. Saglıklımutfak dedi ki:

    >Ben hayatımda bu çorbayı rahmetli babam kadar güzel yapanına rastlamadım. Buna annem de dahil. Bunu tatmadım ama görüntü süper . eline sağlık canım.

  3. uğurböceği dedi ki:

    >eline sağlık.enfes gözüküyo.

  4. umutluhayat dedi ki:

    >ellerine sağlık tümaycım çok severim mercimeği

  5. >canım benımm ellerıne sağlık.nasıllll guzel görunuyorr:)sevgıler çok öpüyorum ..bebişide:)

  6. >Bu saatte yapılır mı şimdi. Nefis bir görüntü tadıda sen yaptıysan öyledir Tümaycığım yarasın herkese:))))Sevgiler..

  7. Mimosa Café dedi ki:

    >hmm mis gibi koktu buralara kadar!

  8. Seda Yazıcı dedi ki:

    >nefiss olmuş nefis ,ben içine kızarmış ekmekte atıp birlikte yemeğe bayılırım ,ohhh mis gibi :)

Bir Cevap Yazın

