>BAKLAVA YUFKASINDA PATATESLİ BÖREK

>

Herkese iyi haftalar. Yine mevsim döndü. Yine nispeten daha sıcak bir hava var dışarda. Umarım bu yeni hafta hepimiz için böyle sıcak ve güzel geçer. Bugün de sizlere yeni yeni başladığım baklava yufkası ile yaptığım patatesli böreğin tarifi vereceğim. Daha önce yaptığım baklava yufkasında peynirli börek ve baklava yufkasında kıymalı börek tariflerimden sonra bayağı ısındım bu yufkaya. İçi yumuşak dışı çıtır lezzetli bir börek oldu.

Malzemeler;

  • 20 adet baklava yufkası
  • 4 adet patates
  • 1 su bardağı ezilmiş beyaz peynir

Yufkalara sürmek için;

  • Yarım su bardağı eritilmiş tereyağı

Üzeri için;

  • 2 adet yumurtanın sarısı
  • Susam

Yapılışı;

  • Her bir börek iki yufkadan sarılacağı için önce ilk yufkanızı alıp üzerine eritilmiş tereyağından sürüp ikinci yufkayı da onun üzerine serin.
  • Haşlayıp rendelediğiniz patatesleri ezilmiş beyaz peynirle karıştırıp iç harcınızı oluşturun.
  • Hazırladığınız iç harcı yufkanın üzerine serpip 2-3 parmak genişliğinde sarın.
  • 3 eşit parçaya bölüp yağlı kağıt serilmiş tepsinize dizin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpin.
  • 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri turuncu oluncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun…

Bu yazı Hamurişleri, Mezeler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

>BAKLAVA YUFKASINDA PATATESLİ BÖREK için 23 cevap

  1. Saglıklımutfak dedi ki:

    >Ay bir ben ısınamadım bu yufkaya . kokusuna dayanamıyorum. Ve gerçekten iyi kalite bulamadım hiç. Fakat senin börek süper duruyor. eline sağlık canım.

  2. >Tümayım ellerine sağlık çıtır çıtır nefis görunuyor.sevgiler çok öpüyorum

  3. >börekler baklava yufkasıylada bir başka oluyor ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlarmutlu haftalarsevgiler

  4. Eylem dedi ki:

    >ellerine saglık.

  5. Sevil dedi ki:

    >tümayım can kuşum sıcak ama soğuk bir hava var tatlım .. aman simayıma dikkat et onuda seni de çok özledim büyüdü demi pamuk kızın yesin teyzesi onu..canım böreğinde çıtır çıtır olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsunbu arda aşagıdaki muzlu kek de gel ye beni diyor harika olmuş..

  6. >balımm hava sıcak ama hain soğuk da var amann hem kendine hem tontişime dikkat et emi:)birbirinize iyi bakın:Dbörekler nefiss:) iyiki tanıştın sen bu böreklerle:)öperim seni kocamann:))

  7. Cafe Portakal dedi ki:

    >harika oluyor bu baklava yufkasının börekleri.ellerine sağlık sevgilerimle…

  8. nazlı dedi ki:

    >su baklava yufkasını denemeye bı cesaret edemedım. burdan cok guzl gorunuyr. gıdıyorum markete baklava yufkası alıcam dıye hep normal yufka alıp donuyorum :) bu sefer son ama mutlak denemem lazım. ellerine saglık

  9. sevda dedi ki:

    >bugun aynı böreği yapmışız gördüm canım benim.ellerine sağlık.harika olmuş.öpüyorum.

  10. evatolyesi dedi ki:

    >Baklava yufkasından börek hiç yapmadım ellerinize sağlık çok güzel görünüyorSevgilerimle

  11. >Of çıtır çıtır olmuştur.Yanına da bir çayNefis olmuş canımEllerine sağlıkSevgiler

  12. derya dedi ki:

    >Canım benim ellerine sağlık börekler çıtır çıtır olsada yesem öpüyorum.

  13. Seda Yazıcı dedi ki:

    >canım nefis olmuş eline sağlık

  14. Aybike Ceylan dedi ki:

    >Harika gorunuyor, ellerinize saglik. Burada bu yufkadan baska secenek olmadigi icin ben de hep bu yufkayla yapiyorum, neredeyse herseyi.Ellerinize saglik. Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

  15. >ben de hiç denemedim baklava yufkasıyla böreği.ama görüntüsü çıtır çıtır görünüyor..ellerine sağlık

  16. >OOohh ben çok severek yaptigim bir börek çitir çitir oluyor, tadina doyum olmuyor. Siddetle tavsiye ederim. Ellerine saglik Tümaycim

  17. Kendimce dedi ki:

    >benim hamarat arkadaşım ellerine sağlık

  18. karamel mutfak dedi ki:

    >buradada baklava yufkasina benzer bisey var bende bir kac denedim fena degildi ama kesinlikle kendi actigina benzemiyor cankurtaranmi dersen ?hemde sonderece .ellerine saglik tel tel gorunuyor.sevgiler.

  19. Mimosa Café dedi ki:

    >eline sağlık tümaycım börekler süper görünüyor. ben pek ısınamadım bu baklava hamuruna ama. habire parçalanıp ufalanıyor bir de pişirince yağ kokusu geliyor gibi geldi bana. vazgeçtim. ama belki markadan markaya değişiyordur kim bilir.

  20. Mimosa Café dedi ki:

    >şimdi farkettim, hilal de ısınamamış :) yalnız değilim demek.

  21. Özgen dedi ki:

    >Ellerine sağlık çok lezzetli börekler olmuş çıtır çıtırdırlar ayrıca o zeytinyağlar da harika gerçekten sevgiler…

  22. >şu baklava yufkasını ben de denemek istiyorum arkadaşım.ellerine sağlık nefis yapmışsın.atatesli böreği çok özlediğimi farkettim sayende.sevgileirmle

  23. senemcabuk dedi ki:

    >Ne çok baklava yufkasından börek tarifi gördüm ben bayağ birşeyler kaçıyrıyorum galiba denemek şart oldu elinize sağlık

Bir Cevap Yazın

