>CACIK

>


Bu sıcak günlerde içinde buz parçalarının yüzdüğü mis gibi bir cacığa ne dersiniz? 🙂 Walla ben nerdeyse hemen hemen her gün evde yapıyorum. Çok rahatlatıyor. İnsanın gün içinde kaybettiği suyu ve tuzu bir nebze de olsa yerine koyuyor. Sanki rahatlatma özelliğide mi var ne? 🙂

Malzemeler;

  • 3 adet salatalık
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 3-4 dal dereotu (isteğe bağlı)
  • Su
  • Tuz
  • Buz parçaları

Aslında tüm miktarları kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.

Üzeri için;

  • Sızma zeytinyağı
  • Nane

Yapılışı;

  • Salatalıkları soyup ufak ufak küpler halinde doğrayın. (Bazı arkadaşlarım rendeleyerek de kullanır ama ben daha dişime gelsin sevdiğim için bu şekilde doğruyorum)
  • Yoğurdu çırpma kabına koyup pürüzsüz hale gelinceye kadar bir çatal ya da çırpıcı tel yardımı ile çırpın.
  • Üzerine azar azar su ilave edin. Miktarını kendinize göre ayarlayın. Suyu ilave ederken bir yandan da çırparak kıvamını kontrol edin.
  • İnce doğranmış dereotlarını ve tuzunu da ekledikten sonra buz parçalarını koyun.
  • Kaseye koyduktan sonra üzerine biraz sızma zeytinyağı ile nane serpip servis yapabilirsiniz. Bu kadar basit:)

Afiyet olsun…

Bu yazı İçecekler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to >CACIK

  1. derya dedi ki:

    >Canım çok haklısın bu aşırı sıcaklarda harika oluyor.Bende buz atarım içine.Sana afiyet olsun öpüyorum…

  2. umutluhayat dedi ki:

    >tümaycım nefis olur hemen bir kase istiyorum lütfen sevgler

  3. >asla hayır demem canım inan bayılcam şimdi sıcaktan ,

  4. >ohh serin serin nasıl guzel olur.ellerıne sağlık tümayımm.sevgiler

  5. hanife dedi ki:

    >bu sıcaklarda harika olur eline sağlık

  6. >selamlar arkadaşım.güzel ziyaretin beni mutlu etti.bu sıcak havalarda cacık ne iyi gitti ellerine sağlık.sunumu gerçekten beğendim.iyi akşamlar.görüşmek dileğiyle…

  7. karabidikim dedi ki:

    >asla hayır diyemiyeceğim ve sınırım olmayan bir tat cacık bir kap dolusu yiyebilirim ellerine sağlık canım

  8. >Hmmmmmmmm Buzzzz gibiEllerine kollarına sağlık canımsevgiler

Bir Cevap Yazın

