>HÜNKAR BEĞENDİ

>

Herkese iyi haftalar. Güzel bir sabah bugün. Ama malum hem haftanın ilk günü hem de okulların açılması dolayısı ile biraz trafikli bir sabah:) Bu sabah her zamankinden daha erken yola çıkmama rağmen yine de 20 dakika geç kaldım:) Sorun değil diyerek işlere gömüldüm. Haftaya benim gibi patlıcan düşkünlerinin seveceğine inandığım bir tarif ile başlamak istedim:) Daha önce Kotanyi firmasının düzenlediği yarışmaya katıldığım Beğendili Sandal Sefası tarifimde de aslında beğendi kısmının tarifini detaylı olarak vermiştim. Ama bugün tekrar:) Biz çok severiz bu yemeği ve ertesi güne hiç kalmaz:) Gelelim tarifime…
Bu tarifimi aynı zamanda Tuz Biber Dergisinin Et Yemekleri etkinliğine gönderiyorum…

Malzemeler;

Beğendi için;

  • 4 adet kemer patlıcan
  • Birkaç tatlı kaşığı süt (Patlıcanlar kararmasın diye)

Besamel sos için;

  • 40 gram tereyağı (2 çorba kaşığı)
  • 2 çorba kaşığı dolusu un (40 gram)
  • 2 su bardağı süt

Et için;

  • 600 gram kuzu kuşbaşı
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 adet sivribiber
  • 3 adet domates
  • 3 yemek kaşığı riviera zeytinyağı
  • Kotanyi karabiber

Yapılışı;

  • Patlıcanları yıkayıp birkaç yerinden çatal ile delerek közleme tepsisine alın ve heryerini güzelce közleyin.
  • Közlenen patlıcanları teker teker düz bir zemine alarak ortasından boylamasına kesin.
  • Bir tatlı kaşığı ve bıçak yardımı ile içini açarak birkaç damla süt gezdirin. (Beğendili yemeklerde patlıcanların kararmaması için süt, patlıcan salatası gibi yemeklerde patlıcanların kararmaması için limon gezdirilir).
  • Kabuklarından sıyırdığınız patlıcan içlerini ufak ufak doğrayıp bir kabın içine alın.
  • Beşamel sos için derince bir teflon sos kabında tereyağını eritin.
  • Üzerine unu ilave edip unun kokusu gidene kadar kavurun.
  • Üzerine azar azar sütü ilave edip hızlıca karıştırın.
  • Sos kıvamını alana kadar bu işleme devam edin.
  • Hazırladığınız beşamel sos ile patlıcanları karıştırın ve servis tabağınızın altına yayın.
  • Etinizi hazırlamak için yemeklik doğradığınız soğanı zeytinyağı ile saydamlaşana kadar kavurun.
  • Üzerine etinizi, soyulup doğranmış domateslerinizi ve doğranmış biberlerinizi ilave edip karıştırn.
  • Tuzunu ve karabiberini de ekleyip etler yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Pişen etlerinizi beğendinin üzerine koyarak servis yapın.


Afiyet olsun…

Bu yazı Ana Yemekler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

23 Responses to >HÜNKAR BEĞENDİ

  1. Fuat Gencal dedi ki:

    >Ellerinize sağlık, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.Saygılar.

  2. >Ben de çok beğendim 🙂 nefis olmuş ellerine sağlık canım,etkinlikte başarılar diliyorum..mutlu haftalar..

  3. yemekbiraşk dedi ki:

    >tümaycım bayıldığım bir yemektir hem et soteli yaparım hem köfteliellerine sağlıksevgiler..

  4. >ben daha çok beğendim sayın hünkardan:))ellerine sağlık canımm ve o güzel yorumun için çok teşekkür ederimm:))

  5. Eylem dedi ki:

    >en sevdigim yemektir.sık sık yapamıyorum malum et fiyatları ama bu aralar yapayım.ellerine saglık.

  6. >Tümaycığım öğle yemeği yemedim henüz ve bana nasıl güzel geldi bu tarif ellerin sağlık. Prensesleri mutlaka tanıştıracağız eminim çok öpüyorum sevgiler…

  7. >tümayım kimsevmez patlıcanı hele hünkarı aman allahım bayılırım tatlımn ellerine sağlık afiyet bal olsun

  8. umutluhayat dedi ki:

    >ellerine sağlık tümaqycım.çok güzel olmuş.

  9. annemineli dedi ki:

    >Canım bayılırım hünkar beğendiye,hünkar beğenmiş zavallı ablan nasıl beğenmesin,ellerine sağlık çok leziz görünüyor.Öptüm…kaçtım….

  10. dokuzuncubulut dedi ki:

    >Patlıcanın en lezzetli ve güzel hali. O kadar da güzel yapmışsınız ki ellerinize sağlık…

  11. evatolyesi dedi ki:

    >Ellerinize sağlık patlıcanın girdiği her yemeğe bayılırım doğrusu. Nefis görünüyor…Sevgilerimle:)

  12. Seda Yazıcı dedi ki:

    >eline sağlık canım,enfes gözüküyor 🙂

  13. annemineli dedi ki:

    >Hünkar begenmiş,ben nasıl begenmeyim..Sevgilerrrr..

  14. çeşnici Handan dedi ki:

    >Tümaycım bizde de hünkar beğendi en sevilen yemeklerdendir bayılırız. Ellerine sağlık harika olmuş canım.

  15. >Tümay'ım, nasıl yenmez bu,hele de senin elinden olursa.

  16. PAPATYA PRENSES dedi ki:

    >oy oy oy görüntüye bak:) insanın iştahını kabartır.ellerine sağlık canım..

  17. >bayılırım hünkaraa 🙂 ellerine sağlık..

  18. Mimosa Café dedi ki:

    >beğendiye bayılırım! eline sağlık tümaycım. ayrıca tebrik mesajın için de çoook teşekkür. sevgiler.

  19. birsence dedi ki:

    >pek bir güzel olmuş ellerine sağlık canım…

  20. Kendimce dedi ki:

    >valla tümaycım ben de çok beğendim ellerine sağlık

  21. susamcorekotu dedi ki:

    >hünkar çoook zevkliymiş biz ondan daha fazla:))) eline sağlık canım

  22. >Aylinde beğendi :)Ellerine sağlık tümayın harika görünüyor her zamanki gibi

  23. mishose dedi ki:

    >Tümay abla nefisssss gözüküyordu,dayanamadım ben de yaptım 🙂 Beşamel sosa rendelenmiş kaşar koydum ek olarak 🙂 Ellerine sağlık, öpüyorum çok

Bir Cevap Yazın

