>ZEYTİNYAĞLI BAMYA

>

Uzun bir tatilden sonra herkese kocaman kocaman kocaman bir merhaba:) Tatil ne kadar uzun olursa olsun, ister evde ol ister tatil için başka bir yerde sonunda dönüp dolaşıp yine bir pazartesi geliyor ve işe gidiliyor:) Tatilde bol bol yediğimiz tatlılar börekler iyi güzeldi tabii:) Bence artık biraz da sebze zamanı diyerek uzun zamandır canımın çektiği bamyadan bir zeytinyağlı tarifi vermek istiyorum. Ayıla bayıla yedim. Hatta evde en çok eşim sever ben onu da geçtim:)

Malzemeler;

  • Yarım kilo bamya
  • 1 adet kuru soğan
  • 4 adet domates
  • 3 adet sivri biber
  • 1 limonun suyu
  • 1 yemek kaşığı elma sirkesi (başka sirkede olur)
  • 1 çay bardağı riviera zeytinyağı
  • Kaynamış su
  • Tuz

Yapılışı;

  • Bamyaların kafa kısımlarını ayıklayıp bir kenara alın.
  • Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağını koydunuz tencereye ekleyip kavurmaya başlayın.
  • Sivribiberleri doğrayıp tencereye ilave edin ve kavurun.
  • Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın.
  • Tencereye ekleyip ezilene kadar pişirin.
  • Limon suyunu ve sirkeyi ilave edip bamyaları ekleyin.
  • Üstlerine çıkacak kadar sıcak su ekleyip kısık ateşte pişirin.
  • Bamyalar yumuşayıp pişince tuzunu ilave edip altını kapatın.


Afiyet olsun…

Bu yazı Mezeler, Zeytinyağlılar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

24 Responses to >ZEYTİNYAĞLI BAMYA

  1. derya dedi ki:

    >Canım mutlu haftalar bayılırım bamyaya ama evde benden başka yiyen yok yapamıyorum:((Ellerine sağlık çok leziz olmuş öpüyorum.

  2. >Canım resim ye beni diyor..Ellerine sağlık ,bamyaya zaten bayılırım senin elinden daha bir güzel geldi sanki

  3. sevda deniz dedi ki:

    >bamyayı çok severim ben.çokta güzel olmuş.sirke hiç denemedim ama denemeklazım.sevgiler.

  4. Kendimce dedi ki:

    >bamya mucize bir sebze bana göre bazıları sevmez ama ben bayılırım ellerine sağlık Tümaycım yarasın

  5. GÜLOANNE dedi ki:

    >ellerinize sağlık çok şifalı bir yemek afiyet olsun

  6. yemekbiraşk dedi ki:

    >merhaba tümaycım,iyi yapılmış bamya ya her zaman evet:)nefis gözüküyor.. sevgiler canım

  7. >Kocaman kocaman hoşgeldin :)) Ellerine sağlık,yemeğin harika gözüküyor..Mutlu haftalar diliyorum canısı..Ayrıca mimledim seni 🙂 cevaplarsan sevinirim..sevgilerimle..

  8. >Cocukken hic sevmezdim, ama simdi ise bayiliyorum! Inanilmaz lezzetli gorunuyor ellerine saglik.

  9. ARZU dedi ki:

    >Bamyayı herkes sevmez ama ben çok severim. Ellerine sağlık. Zaman kısalıyor doğuma ne kadar kaldı Tümay. Sağlığın nasıl?

  10. Sevil dedi ki:

    >Tümayım canım benim nasılsın seni çok özledim valla ne yalan diyeyim :=) canım ellerine sağlık bamyalarda nefis olmuş afiyet bal olsun simaya sana sifa olsun kocaman öptüm..

  11. Eylem dedi ki:

    >ellerine saglık.geçmiş bayramın kutlu olsun.

  12. çeşnici Handan dedi ki:

    >Bamyayı her türlü çok severim et komasına girdiğimiz bu günlerde ne de güzel olur. Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun.Sevgiler.

  13. SEDA dedi ki:

    >Zeytinyağlı bamya pek bir iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık, sevgiler…

  14. Yeşim dedi ki:

    >Buzlukta yazdan koyduğum bamyalar duruyor en yakın zamanda pişirmek üzere :))ellerine sağlık,sevgiler…

  15. >bamyayı etli tercic ederm ama yinede emegenize saglık.

  16. Seda Yazıcı dedi ki:

    >bayılırım etlisi,zeytinyağlısı hiiç farketmez ,ellerine sağlık canım 🙂

  17. umutluhayat dedi ki:

    >tümaycım bende çok severim bamyayı.ellerine sağlık nefis görünüyor.

  18. evatolyesi dedi ki:

    >Herkes bamya yemeğini güzel yapamaz sizenki çok güzel görünüyor ellerinize sağlıkSevgiler:)

  19. >canım Tümaycığımm..geçmiş bayramın mübarek olsun.. pek de severim ben bu şirin bamyaları ellerine sağlık ellerinden nefiss görünüyor tavuklusu da pek güzel oluyor keza ben bayılıyorum:))kızcağızına şifa olsun yarasıınn:))

  20. lezzet sefasi dedi ki:

    >Tumay Harika gorunuyor canim.Ellerien saglik bene mi yapsma ne bu gun.SevgilerSefa

  21. Yemekbahane dedi ki:

    >Eline sağlık Tümaycım

  22. Pastane'den dedi ki:

    >ellerine sağlık Tümaybamyayı çok severim çok leziz görünüyorafiyet şeker olsun

  23. PAPATYA PRENSES dedi ki:

    >yarın difrizden çıkarıp yapmalı, canım çekti:)ellerine sağlık canım.

  24. Mimosa Café dedi ki:

    >bizde de çok seviliyor canım.ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

