>BAKLAVA YUFKASINDA KIYMALI BÖREK

>

Kocaman bir merhaba herkese:) Uzun zamandır denemek istediğim baklava yufkasını bildiğiniz gibi daha önce cevizli burma tatlısında ilk defa kullanmış ve de çok memnun kalmıştım. Şimdi sürekli bu yufkadan alıyorum:) Nerdeyse diğer yufka kalın bile geliyor:) Ama onun da yeri ayrı tabii:) Bu yufkadan peynirli börekte yaptım. Onu da ilerleyen günlerde yayınlayacağım. Bu tariflerim Hünerli Bayanlardan

Malzemeler;

  • 12 adet baklava yufkası
  • 300 gram kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1,5 yemek kaşığı kuş üzümü (önceden bir 10 dakika ılık suda bekletebilirsiniz)
  • 2 yemek kaşığı riviera zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Yufkalar için;

  • 3 yemek kaşığı Yonca Sıvıyağ

Üstü için;

  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • Çörek otu ve susam

Yapılışı;

  • Yemeklik doğradığınız soğanı zeytinyağı ile saydamlaşana kadar kavurun.
  • Üzerine kıyma koyup suyunu çekene kadar kavurmaya devam edin.
  • Tuzunu, karabiberini ekleyip ocağı kapatın.
  • Kuş üzümünü ilave edip soğumaya bırakın.
  • İlk yufkanızı serip üzerine sıvıyağ sürün ve ikinci yufkayı da üzerine serin.
  • Tekrar sıvıyağ sürüp üçüncü yufkanızı da onun üzerine koyun.
  • Hazırladığınız iç harcınızdan heryere serpiştirin.
  • Yufkaları sıkıca rulo yapıp 3’e bölün.
  • Tüm yufkalarınız bitene kadar aynı şekilde yapın.
  • Böreklerinizi yağlanmış tepsinize dizin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam serpin.
  • 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 25 – 30 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun…
Bu yazı Hamurişleri, Mezeler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

21 Responses to >BAKLAVA YUFKASINDA KIYMALI BÖREK

  1. >ellerinize saglik cok guzel gorunuyor

  2. Fuat Gencal dedi ki:

    >Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.Saygılar.

  3. >Tümaycığım,ne kadar da güzel olmuş böreklerin..Çıtır çıtır nefis duruyorlar..Ben su böreği yufkası alıp yapmıştım ama çok memnun kalmamıştım açıkçası..Sanırım beceremedim :)Baklava yufkasını da denemedim o sebeple..Şimdi bu çıtırları görünce,denemeden durmak olmayacak :)afiyet olsun..sevgilerimle..

  4. >Tümaycım nefis görünüyor ,ellerine sağlık…

  5. derya dedi ki:

    >Canım benim bende sık yapıyorum çıtır çıtır oluyor.Ellerine sağlık akşam sesini duymak büyük mutluluktu kocaman öpüyorum.İnşallah bugün çözülür çok üzülücem yoksa:))

  6. Başak dedi ki:

    >Ben baklavasını pek beceremedim.Ama dediğiniz gibi böreği şahane oluyor.incecik açma börekler gibi.Sizin börekte aynen harika gözüküyor.

  7. >canım Tümayım ellerin dert görmesin canım benim..ne güzel ettin denedin bu yufkaları..ttalında şahaneydi böreğinde şahane olmuşş ellerin dert görmesin canımm:)

  8. umutluhayat dedi ki:

    >ellerine sağlık canım.çok güzel olmuş.baklava yufkası benim için bir nimet.herşey nefis oluyor bu yufkadan.

  9. seda dedi ki:

    >bende baklava yufkasindan baklava yapmistim, harika oldu hic evde acmaya gerek yok artik. Ama börek denemedim acikcasi cok merak ettim. Elerine saglik. Sevgiler…

  10. >bir ara arkadaşta yemiştim çıtır çıtır bayılmıştım.şimdi görünce cnm çekti.ellerinize sağlık

  11. >Tümayyyy! çok fenasın çokkkk – masa başında yedim yine yoğunluktan üstelik oturuyorum diye (söylemesi ayıp) ton balıklı salata! ama börek ama bu börek çok fena – çıtırsını düşündüm ilk ısırıkta:)) Afiyetler olsun sana ve güzel kızına ne diyeyim:)))

  12. sevda deniz dedi ki:

    >ben kıymalı yiyemiyorum ama pateteslisini yapıyorum.sizinkide çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

  13. lezzetadası dedi ki:

    >ellerinize sağlık çok güzel görünüyor bayıldım…

  14. yemekbiraşk dedi ki:

    >merhabalar,bende bir hediyen var:)sevgiler

  15. evatolyesi dedi ki:

    >Ellerine sağlık canım gerçektende hoş görünüyorSevgiler:)

  16. Seda Yazıcı dedi ki:

    >Tümaycım nefis gözüküyorlar canım eline sağlık 🙂

  17. Pastane'den dedi ki:

    >bende çok merak ediyorum,deneyeceğimellerine sağlık Tümayama yorma kendini,dikkat etöpüyorum seni

  18. Kendimce dedi ki:

    >Tümaycım ellerine sağlık ama normal yufkaya da haksızlık etmiyelim onunla da bir geçmişimiz var

  19. Nilgün dedi ki:

    >MerhabalarBloğunuza başka bir blogdan geçtim. Böreklerin görüntüsünü görünce yorum yazmadan geçemedim. Hiç baklava yufkası ile börek denemedim. Nefis görünüyorlar ellerinize ve emeklerinize sağlık..

  20. dokuzuncubulut dedi ki:

    >Çok tatlı yemediğimiz için bu yufkayı ben de tuzlu tariflerde kullanırım. Çıtır çıtır nefis olmuş, ellerinize sağlık olsun.Sevgiler.

  21. Sevil dedi ki:

    >baklavalık yufkanın tadına bakmış biri olarak artık vazgeçemezsin :=))canım benim ellerine sağlık afiyet bal olsun simayıma şifa olsun

Bir Cevap Yazın

