>PEYNİRLİ TAVA BÖREĞİ

>

Bahar gibi bir günden merhaba. Yani resmen kışın yarısı bitti ama bugünkü hava çok enteresan. Kızımın uyuduğu şu birkaç saatlik arada tarifi yayınlamak ve işlerimi halletmek için hızla çalışıyorum:) Bugün çok pratik ve de çok lezzetli bir börek olan peynirli tava böreği tarifi vermek istiyorum. Bir misafiriniz habersiz pat diye gelirse hemen yapılabilecek sıcacık bir lezzet…

Malzemeler;

  • 3 adet yufka
  • 7-8 dal ince doğranmış maydanoz
  • 200 gram ufalanmış beyaz peynir
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 2-3 yemek kaşığı fındık yağı
  • 1 kase su

Yapılışı;

  • Tavaya bir tatlı kaşığı yağ koyup iyice yağlayın.
  • İlk yufkayı dışarı taşacak şekilde (taşan kısımlar böreğin üstünü kapatacak şekilde) serin.
  • İkinci yufkayı ikiye bölün.
  • Yarısını 3-4 cmlik parçalara ayırıp tavanın içine gelişi güzel pırtık pırtık yaparak yayın.
  • Doğradığınız maydanozları, ufaladığınız peynirleri ve rendelediğiniz kaşar peynirlerini karıştırıp iç harıcını hazırlayın.
  • Hazırladığınız iç harcınızın yarısını tavaya yayın.
  • Bir kase suyu kalan yağınızla karıştırıp bu karışımdan 4 yemek kaşığını harcın üzerine gezdirin.
  • Kenarlardan sarkan yufkayı üstüne kapatın.
  • Tekrar yağlı karışımdan üzerine gezdirin.
  • Önce harlı ateşte 2-3 dakika pişirdikten sonra kapağını kapatıp en kısık ateşte hafif kızarana kadar pişirin.
  • Tek yüzü pişince tavanın kapağı ile diğer yüzünü çevirip kızarana kadar pişirin.
  • Kalan diğer 1,5 yufkaya da aynı işlemleri yaparak bu şekilde 2 adet tava böreği elde edebilirsiniz.
  • Dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun…
Bu yazı Hamurişleri, Mezeler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

22 Responses to >PEYNİRLİ TAVA BÖREĞİ

  1. Eylem dedi ki:

    >keşke yufkayıda buzlukta saklama koşulu olsa ne güzel olurdu o zaman.ani gelen misafir için çıkar hazırla.yoksa yufka bulacagım diye ugraş dur.ellerine saglık canım.

  2. İnci Yemek dedi ki:

    >Kadın anadır,yuvanın huzuru bereketidir, her ne halde olursa olsun:))tümaycım ellerine sağlık tatlım gerçekten çok pratik ve nefis bir börek sunumda öyle gözüküyor zaten.çok öpüyorum canım..

  3. sevda dedi ki:

    >peynirli böreği çok severim.ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş.sevgiler.

  4. yemekbiraşk dedi ki:

    >tümaycım senin elindende daha bir nefis olmuşbebğinin de en tatlı zamanı her zaman ayrı bir tat tabiki ama ben yeni doğmuş bebeğe bayılırım o anda kısacık maalesef 🙂 maşallah diyelim yinede :)sevgiler..

  5. Yeşim dedi ki:

    >Hava gerçekten şahane ama tam hastalık havası dikkat etmek gerek.Tava böreğini bende çok sık yaparım ellerinize sağlık,sevgiler…

  6. Zeynep dedi ki:

    >canımmm öperim o mis kokuluyu da seni de:)))börek nefis ellerine kollarına sağlık canım tümayım

  7. >ellerine sağlık taze annem nefis olmuş:)

  8. lezzet sarayı dedi ki:

    >harika olmuş ellerine sağlık.

  9. Hülya dedi ki:

    >acıktım görünce : ) Ellerıne sağlık canım!Bu ara benim yufkalar sorun olmuyo buzlukta sakladğım zaman, Eylem arkadaşa duyurulur : )

  10. aksungur46 dedi ki:

    >tümaycığım bebişini analı babalı büyüt.allah hepinize sağlıklı ve mutlu uzun bir ömür versin.prasalı böreğide yaptım millet parmaklarını yediiiiii

  11. FERZAN dedi ki:

    >çok güzel bir börek olmuş,afiyet olsun canım,sevgiler…

  12. Pastane'den dedi ki:

    >Tümay ellerine sağlıkkuzucum sen lohusasın fırsat buldukça dinlen kıyamam sana, ben lohusayken yorgunluktan ölüyordum:))öpüyorum seni güzel anne

  13. derya dedi ki:

    >Canım benim tabii tanışıcaz inşallah.Bir dahaki buluşmaya kadar prensesimbiraz büyümüş olur:))Böreğin harikaellerine sağlık kocaman öpüyorum.

  14. nazlı dedi ki:

    >cok güzel ve pratik tümay hanım haftasonu kahvaltıda yapıcam kesinlikle elinize saglık

  15. Gizemli Tatlar dedi ki:

    >Gerçekten çok pratikmiş, ellerine sağlık. Bu arada bebişi sağlıkla, mutlulukla büyütmen dileğiyle.Ay ne güzel mis gibidir şimdi bebek kokusu değil mi, herşeyi unutturur insana.Sevgiler…

  16. umutluhayat dedi ki:

    >maşallah taze anneye.hala hamaratlığa devam ediyor.harika bir börek.sanada yarasın inşallah.

  17. Limonlu Kek dedi ki:

    >Tümaycığım, artık tüm yaptığın yemekler daha güzel olacak, çünkü artık yemeklerine anne eli değiyor 🙂 Bebeğinin methini duydum beyaz-pembe bir bebişmiş, Allah analı-babalı büyütsün canım. Bu arada 2 haftadır blogu güncellemeyen ben Simay'ı da kucağına alıp yine de bloga yazan senden çok utandım vallahi 🙂 Çok öpüyorum ikinizide canım…

  18. dokuzuncubulut dedi ki:

    >Sevgili Tümay, gözün aydın… Minik Simay'ı Allah analı babalı büyütsün. Sağlıklı, sıhhatlı uzun bir ömrü olsun inşallah…Bu güzel tariflerde annesi sayesinde, Simay'a bol bol süt olsun:)) Sevgiler.

  19. LaMa dedi ki:

    >bir sonraki tava boregi yapisimda, bunu deneyebilirim. Bu arada yorumlarda okudum da,boreklerr de dondurucuya koyulur hanimlar:)

  20. Sesli Chat TV dedi ki:

    >Çok teşekkürler

  21. MODA GEZGİNİ dedi ki:

    >peynirli tava böreği çok güzell olmuş.eline sağlık canım.izleyicin oldum.bloguma beklerim.sewgiyle kal

  22. CAFE PEPELA dedi ki:

    >Tümay merhaba,Öncelikle gözünüz aydın diyelim! Minik meleği Allah bağışlasın.Haberi yeni aldığım için hayıflandım anca yazabiliyorum.Öncesinde 2-3 defa yazdım,yollayamadım,hata verdi.Mis gibi kokuyordur şimdi Simay'cık cennet misali.Tahayyül etmek dahi cıvıl cıvıl kılıyor yüreği..''Bundan sonraki hayatın asla önceki gibi olmayacak fakat kesinlikle daha güzel olacak'' :)Yuvanızdan saadet,bereket,mutluluk eksilmesin!Mamaların hepsi birbirinden güzel,ellerine sağlık,şifa olsun inşaAllah.Kalbi selamlarımla

Bir Cevap Yazın

